Søgemaskineoptimering WordPress

Søgemaskineoptimering (seo) til din WordPress løsning er rigtig vigtig, hvis du forventer at skulle modtage en masse trafik fra søgemaskinerne. Og hvem vil ikke det!

Der er to aspekter som man skal huske på, når man taler om søgemaskineoptimering:

  1. On site seo
  2. Off site seo

WPDK kan hjælpe dig med begge dele. Specielt onsite seo går vi meget op i, da WordPress fra start har diverse mangler og huller, der skal fixes. Offsite WordPress seo tilbyder vi igennem vores samarbejdspartner ClickStarter.

Priser på søgemaskineoptimering til en WordPress blog

Når vi designer en ny WordPress læsning for dig, så udfører vi en standard søgeoptimering som en del af vores service, så det koster dig ikke noget. Det ser vi som værende en obligatorisk del, da trafik fra søgemaskinerne udgør størstedelen af din trafik.

Der er dog dem, som ønsker noget ekstra, og det er her vi går ind og trykker på det helt rigtige knapper, så din WordPress SEO kommer til at yde sit maksimale. Det tager en del ekstra tid, og er derfor også til en merpris.

Onsite søgemaskineoptimering

Det at have en blog er i sig selv et rigtig godt middel til at have en søgemaskineoptimeret hjemmeside, men WordPress har nogle små mangler fra start. Nogle af de mest betydningsfulde mangler bloggen har fra start er:

Duplicate content

Eller nærmere oversat, duplikeret indhold. Det betyder, at det indlæg du skriver rent faktisk optræder flere steder på din hjemmeside. Så tænker du måske straks, at det er en god ting med flere sider, men tværtimod, så synes Google bestemt ikke det er godt.

Fx. kan dit indlæg ligge på forsiden, dernæst kan det ligge på en kategoriside, igen på arkiv siden, under tag siden og endda under et forfatterarkiv. Det er steder som WordPress automatisk ligger det indlæg du skriver og udgiver.

Heldigvis findes der en masse gode initiativer man kan gøre sig, i form af velovervejet theme design og et par smarte plugins.

Meta tags, titel linie, beskrivelse og søgeord

Wordpress giver dig ikke fra start mulighed for at definere 3 meget væsentlige ting, som nærmest er søgemaskineoptimeringens standarder:

  1. Titel linien (title line),
  2. Beskrivelsen (description) og
  3. Søgeord (keywords).

Som standard bruger WordPress bare din sides titel som titel linien og i de fleste tilfælde er det også godt nok. Nogle går dog mere op i SEO og vil derfor gerne selv kunne skrive sine titel linier.

Beskrivelsen er en meget væsentlig faktor, når folk skal vælge din hjemmeside i Google fremfor andres. Søgeord er også en meget vigtig faktor, dog kigger Google ikke på dem længere, men de kan være gode til andre ting.

Heldigvis findes der igen en masse tiltag du kan gøre for at få muligheden for at definere disse ting. Dette er som regel i form af et plugin, men man kan også automatisere hele processen, hvilket er ufattelig tidsbesparende.

H1 overskrifter

Når man snakker søgemaskineoptimering, snakker man også H1 overskrifter. I de overskrifter skal du gerne have de ord, som er mest betydningsfulde for din artikel. Skriver du fx. om Audi biler, så skal dit H1 overskrift gerne have Audi biler i den.

De fleste WordPress theme designs har desværre den fejl, at selve titlen på din blog er et H1 tag, og alle andre overskrifter defineres som et H2 tag. Det gør at det søgeord som egentlig burde stå højt i Google, nu bliver rangeret som et mindre vigtigt søgeord. Det er skidt.

Heldigvis kan vi også lave en løsning der, så det bliver de vigtigste søgeord som står inde i H1 overskriften.

Send et svar